Projekt

Pale dużej średnicy pogrążane przy pomocy wibracji w Yangjiang

Podwójny, tandemowy zestaw wibromłotów do pogrążania wibracyjnego ICE 170NF pracuje dla China Railway Major Bridge przy budowie fundamentów turbin wiatrowych w regionie Yangjiang w prowincji Guangdong od czerwca. Ta szybka i cicha metoda instalacji znów okazała się bardzo skuteczna.

Projekt:

Farma wiatrowa Yuedian Yangjiang Shapa

Moc turbin farmy wiatrowej: 300MW

Trój- i czterostopowe fundamenty kratownicowe pod turbiny wiatrowe

Turbiny 5.5 i 6.45MW

 

Ta metoda palowania za pomocą wibracji na wodach otwartych została wybrana z powodu warunków geotechnicznych. Głębokość wody w tym miejscu wynosi 23-27 metrów, a warunki są nieodpowiednie do użycia młota hydraulicznego: początkowa warstwa o miąższości 25 m, to zwarte grunty spoiste wymagające wiercenia. Zestaw ICE 170NF został wybrany do wbijania pali osłonowych, rurowych z dnem otwartym o średnicy 2940 mm i długości 51-58 m (o wadze około 80 ton) aż do twardej warstwy, po czym wiertło usunęło skały i ziemię. Następnie pale stalowe zostały włożone do osłon i zabetonowane. Zewnętrzne pale osłonowe, rurowe zostały następnie odcięte na poziomie dna morskiego, a fundament kratownicowy został umieszczony i zainstalowany na fundamencie.

Pale rurowe mają grubość ścianek 20 mm, z dodatkowym podwójnym pierścieniem przyspawanym do górnej części pala, aby zapewnić lepszą powierzchnię mocowania dla czterech zacisków hydraulicznych. ICE 170NF działał niezawodnie, bez jakichkolwiek incydentów wbijając pale na wymaganą rzędną, przyczyniając się w ten sposób do ogólnej wydajności montażu. ICE 170NF został dodany do floty wypożyczalni CRMBC w 2019 roku i wcześniej pracował przy projekcie mostowym w Shantou. CRMBC spodobała się elastyczność konfiguracji tandemowej, ponieważ taka opcja pomaga firmie najmującej osiągnąć wyższe wskaźniki wykorzystania sprzętu. Zestaw 170NF został dostosowany do najbardziej popularnych średnic pali. Ponadto żadna część zestawu nie przekracza standardowych wymiarów do transportu drogowego. Ma to dodatkową zaletę w postaci kompaktowej konstrukcji młota, która zmniejsza ilość wymaganej przestrzeni na pokładzie.

Zainteresowany pogrążaniem wibracyjnym pali o dużej średnicy?

Martijn Schols

DYREKTOR SPRZEDAŻY MIĘDZYNARODOWEJ